Hoofdmenu

Strand

Wandelingen over en rond het strand. Lekker langs of door het water met een altijd bewegende zee.

Wandeling Katwijk strand

Afstand: 8.7 - Gewandeld op: 2023-11-14 - Zuid-Holland

Op de laatste dag van ons verblijf op Vakantiepark Noordduinen heb ik deze wandeling gemaakt. Door de duinen op naar het zuiden, tot in Berkheide. Vervolgens langs het strand terug....

Wandeling om Coepelduynen

Afstand: 7.8 - Gewandeld op: 2023-11-13 - Zuid-Holland

Vandaag, een regenachtige dag heb ik deze wandeling gemaakt om de Coepelduynen. Deze route gaaat over het knooppuntennetwerk en is voor zover ik weet wel zomer en winter te lopen. Het laatste stukje wer over het strand terug....

Wandeling Katwijk

Afstand: 6.8 - Gewandeld op: 2023-11-12 - Zuid-Holland

Vanuit vakantiepark Noordduinen maakten we deze wandeling door Katwijk. Eerst langs de Prins Hendrikhaven, en het centrum om vervolgens langs het strand terug te gaan. Met als kers op de taart een aantal zeehonden bij de wateruitlaat....

Struinen door de Coepelduynen

Afstand: 6.2 - Gewandeld op: 2023-11-11 - Zuid-Holland

Dit weekend hadden we weer een huisje op Vakantiepark Noordduinen gehuurd. Dit was de eerste wandeling die we maakten. De Coepelduynen is een uniek natuurgebied tussen Katwijk en Noordwijk. In de herfst en winter mag je hier rondstruinen. In het voorjaar en de zomer is het gebied niet toegankelijk....

Rondje Zeumeren

Afstand: 5.0 - Gewandeld op: 2023-10-01 - Gelderland

Voor een rondje wandelen rond om recreatieplas Zeumeren hebben we de auto geparkeerd voor Dorpshuis de Eng in Voorthuizen. Je kunt hiervandaan de rode route volgen zoals die ook te vinden is op Wandelplanner Veluwe. Rond de plas loopt een wandelpad, waar fietsers te gast zijn. Ook al lijkt het soms andersom. Een deel van de route, langs de snelweg is wat saai en luidruchtig, maar er zi...

Rondje Egmond aan Zee

Afstand: 5.5 - Gewandeld op: 2023-02-26 - Noord-Holland

Op deze mooie zondagmorgen hebben we een wandeling gemaakt rond Egmond aan Zee. Ook een stukje over het strand, waar de rolstoel niet mee kon, maar via de boulavard is er ook uitzicht op zee. De route start vanaf het Appartementen de Egmonden waar we het weekend verbleven. Via de vuurtoren, de boulevard en een stukje strand zijn we aan de andere kant weer teruggelopen. Onderweg uizicht vana...

Strandwandeling Zandmotor

Afstand: 7.5 - Gewandeld op: 2022-01-02 - Zuid-Holland

De eerste wandeling van 2022. Even naar het strand tijdens familiebezoek. De auto geparkeerd op de parkeerplaats bij strandopgang Molenslag bij Monster. We liepen over de Zandmotor en via het fietspad door de duinen terug....

Wandeling De Muy

Afstand: 9.8 - Gewandeld op: 2021-09-23 - Noord-Holland

Ook deze wandeling heb ik gemaakt tijdens onze vakantie op Texel. De route gaat door een gebied wat alleen toegankelijk is tussen 1 augustus en 1 maart. Parkeren kan bij het begin van de route, aan de Muyweg....

Wandeling Eierlandse Duinen en De Slufter

Afstand: 13.4 - Gewandeld op: 2021-09-21 - Noord-Holland

Deze wandeling hebben we gemaakt tijdens onze vakantie op Texel. De auto geparkeerd op Parkeerplaats Paal 28 bij De Cocksdorp. De route kan in 2 delen gelopen worden, want we zijn eerst naar het noorden gelopen. Vervolgens via de parkeerplaats naar het zuiden, richting de Slufter...

Wandeling via Oranjezon en het strand

Afstand: 14.0 - Gewandeld op: 2020-10-07 - Zeeland

Deze wandeling heb ik gemaakt tijdens ons weekje vakantie in Oostkapelle. Het gaat door het gebied De Manteling van Walcheren en het natuurgebied Oranjezon. In dit laatste gebied is een toegangskaartje vereist. (Gratis voor donateurs van een Provinciaal Landschap). Om vervolgens via het strand terug te keren naar Oostkapelle....

Strandwandeling bij Oostkapelle

Afstand: 3.9 - Gewandeld op: 2020-10-03 - Zeeland

Vandaag in Oostkapelle aangekomen voor een weekje vakantie. Eerst maar eens even een rondje over het strand gelopen....

Wandeling Zevenhuizerplas

Afstand: 12.9 - Gewandeld op: 2020-08-04 - Zuid-Holland

Deze wandeling gaat rond de Zevenhuizerplas. De auto heb ik geparkeerd op de parkeerplaats Willem Alexanderbaan. Hier is ook een uitkijktoren met uitzicht naar veel watervogels. Ook liep ik een stukje door het Wollefoppenpark. ...

Wandeling Cadzand

Afstand: 10.3 - Gewandeld op: 2019-12-26 - Zeeland

Een laatste wandeling tijdens onze vakantie in Nieuwvliet. Via duinen en dijk naar Cadzand en weer terug....

Wandeling bij Groede

Afstand: 4.7 - Gewandeld op: 2019-12-25 - Gelderland

Dit keer een strandwandeling bij Groede. Een paar kilometer over het strand en via de dijk weer terug naar de parkeerplaats....

Wandeling Het Zwin

Afstand: 9.3 - Gewandeld op: 2019-12-24 - Zeeland

Het Zwin is een slufter: een strandvlakte achter de duinen die in open verbinding staat met de zee. Direct achter de geulmonding ligt zandstrand, meer naar binnen liggen duinen en schorren. Het ligt op de grens met België, maar we hebben nu alleen langs het Nederlandse deel gelopen....

Wandeling Zwarte Gat

Afstand: 10.2 - Gewandeld op: 2019-12-21 - Zeeland

Deze week waren we op vakantie in het park Beach Resort Nieuwvliet Bad. Deze wandeling begint dus op het park. Via de Verdronken Zwarte Polder ben ik via het strand naar het noorden gelopen. En ongeveer bij het Zwarte Gat bij Groede ben ik via de duinen weer richting het park gelopen....

Fietsen naar West-Terschelling

Afstand: 15.0 - Gewandeld op: 2019-08-23 - Friesland

De paar dagen op Terschellling zitten er op. Op de fiets zijn we teruggegaan naar de boot. Maar hier hebben we een nog wel een uitstapje van gemaakt. Vervolgens hebben nog een wandeling gemaakt door West-Terschelling, het groene strand en de pier bij de haven....

Strandwandeling bij West aan Zee

Afstand: 2.9 - Gewandeld op: 2019-08-22 - Friesland

Dit keer een strandwandeling bij West aan Zee. Ook hier is bij het het paviljoen een strandrolstoel te leen. Dit keer met rupsbanden....

Fietstocht naar Oosterend

Afstand: 25.5 - Gewandeld op: 2019-08-22 - Friesland

Dit keer een fietstocht naar Oosterend. We fietsten zover als we konden via de waddenzee. Vervolgens een stuk door de Boschplaat richting de Noordzee. Daarvandaan weer via de dorpjes terug naar Midsland....

Wandeling naar Midsland aan Zee

Afstand: 11.1 - Gewandeld op: 2019-08-21 - Friesland

Vanaf de B&B Wind Mee in Midsland waar we verbleven zijn we lopend naar het strand bij Midsland aan Zee gegaan. We waren met een rolstoel, maar de route zoals wij gelopen zijn is niet aan te merken als rolstoelroute....

Wandelen bij Rhenen

Afstand: 7.0 - Gewandeld op: 2019-08-20 - Utrecht

Deze wandeling maakte ik bij Rhenen. Door de Palmerswaard naar De Tangh en terug langs de Nederrijn....

Wandeling Het Blauwe Meer

Afstand: 3.9 - Gewandeld op: 2019-08-11 - Drenthe

Deze wandeling gaat rond het Blauwe Meer in Drenthe. Het is een kunstmatig meer, onstaan door het wegzuigen van zand. Het doet buitenlands aan als je er loopt......

Nice, via Acropolis naar de kust

Afstand: 2.9 - Gewandeld op: 2019-04-04 - Provence (Frankrijk)

Voor mijn werk was ik een paar dagen in Nice, Frankrijk. Van het hotel, via het congrescentrum Acropolis (waar we de ochtend nog verbleven) zijn we naar  de kust gelopen, om daar te lunchen en vervolgens met de taxi naar het vliegveld te gaan. Onderweg wat foto 's gemaakt zodat ik die hier als wandeling tonen....

Wandeling Millingerwaard

Afstand: 8.1 - Gewandeld op: 2018-10-21 - Gelderland

Vandaag weer eens gewandeld in de Millingerwaard. De auto hebben we geparkeerd aan op de parkeerplaats 'De Lange Paol' aan de Botsestraat. De route gaat in het begin over kleine dijkjes langs de plassen. Vervolgens over paden die ook als fietspad worden gebruikt  richting de Millinger Theetuin. Daarvandaan langs de Waal en vervolgens naar de dijk door Kekerdom....

Deal

Afstand: 2.0 - Gewandeld op: 2018-08-05 - Engeland (Groot-Brittannië)

Wandeling in de buurt van May Lodge, 6 Marine Rd, Walmer, Deal CT14 7DN, UK. Op weg naar Dover even gestopt voor een klein rondje langs het strand bij Deal....

RSPB Mersehead

Afstand: 4.4 - Gewandeld op: 2018-08-02 - Schotland (Groot-Brittannië)

Wandeling in de buurt van Unnamed Road, Dumfries DG2, UK Een wandeling door natuurgebied RSPB Mersehead. Met de rolstoel lukte het niet om langs het strand terug te lopen, anders had dat ook nog een leuke optie geweest....

Irish Sea

Afstand: 1.2 - Gewandeld op: 2018-07-24 - Wales (Groot-Brittannië)

Wandeling in de buurt van Unnamed Road, Newport SA42 0NR, UK Een korte strandwandeling tijdens onze kastelen rondrit...

Wandeling Zeumeren

Afstand: 9.3 - Gewandeld op: 2017-11-19 - Gelderland

Net boven de A1 bij Voorthuizen ligt Recreatiegebied Zeumeren. Een waterplas waartegenwoordig een waterskibaan te vinden is, strandjes en een wandelpad. De auto heb ik geparkeerd op de carpoolplaats. En om de route nog wat langer te maken heb ik ook nog een uitstapje naar wat bosjes rond Voorthuizen gemaakt....

Wandeling Coepelduinen

Afstand: 4.8 - Gewandeld op: 2017-10-29 - Zuid-Holland

Dit gebied, net boven Katwijk, is vrij toegankelijk. Maar niet van 15-3 t/m 15-8. (Let zelf of de borden bij de ingangen). De terugweg langs het strand is natuurlijk wel altijd toegankelijk....

Wandeling Berkheide

Afstand: 14.5 - Gewandeld op: 2017-10-29 - Zuid-Holland

Deze wandeling heb ik gemaakt tijdens een weekendje in Katwijk. Er waren wat werkzaamheden in de duinen, waardoor (denk ik) sommige paden waren afgesloten. Er is dus een stuk heen en terug gelopen wat niet de bedoeling was. Maar verder een mooie route door de duinen en langs het strand. Het was een dag met veel wind, waardoor het lekker uitwaaien was....

Wandeling Horsterwold

Afstand: 12.9 - Gewandeld op: 2017-02-26 - Flevoland

Deze wandeling is grotendeels gebaseerd op de Roots wandeling Paddenstoelenwandeling Horsterwold. Vooral het stuk langs het water is een mooie wandeling. Veel watervogels zijn door de rietkragen heen te zien. Op de terugweg meer bossen en drassige paden. Maar verder wel een mooie wandeling. Onderweg heb ik hier ook de originele route verlaten om langs wat meertjes te lopen. ...

Nationaal Park Zuid-Kennemerland

Afstand: 14.3 - Gewandeld op: 2016-05-03 - Noord-Holland

Deze wandeling in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland begint bij ingang Bleek en Berg aan de Bergweg in Bloemendaal. Een mooie wandeling door het duingebied. Langs diverse duinmeren en een stukje langs het strand. Deze route is ook zonder GPS te volgen, want het is met paaltjes aangegeven. De rode paaltjes. In het gebied zijn ook nog kortere paaltjesroutes aanwezig, maar die gaan niet hele...

Wandeling Scholeksterroute

Afstand: 16.8 - Gewandeld op: 2016-02-07 - Zuid-Holland

De Scholeksterroute is een afwisselende wandeling door het duingebied van Oostvoorne. De route gaat ook door het vogelrustgebied op de Slikken van Voorne, het Oostvoornse Meer en het Groene Strand. Er zijn diverse vogelobservatiepunten. De Scholeksterroute kan ik niet meer terugvinden op het web, maar wel de Vogelboulevardroute de op veel punten het zelfde is....

Wandeling natuurpad Door Duin

Afstand: 8.3 - Gewandeld op: 2015-10-23 - Noord-Holland

Korte wandeling vanuit het appartement wat we gehuurd hadden voor onze herstvakantie. Deze route gaat richting Julianadorp en over het strand terug....

Wandeling Zwanenwater

Afstand: 17.3 - Gewandeld op: 2015-10-22 - Noord-Holland

Het Zwanenwater is een natuurgebied van Natuurmonumenten. Eerst ben ik om het gebied heen gelopen. Het eerste stuk is dat een beetje saaie route langs een weg, later gaat het de duinen in en langs het strand. En dat is wel weer prettig. Vervolgens heb ik ook nog de route in het gebied gelopen....

Westenschouwen

Afstand: 2.1 - Gewandeld op: 2014-10-22 - Zeeland

Hier een korte strandwandeling over het strand bij Westenschouwen....

Renesse

Afstand: 3.4 - Gewandeld op: 2014-10-19 - Zeeland

Een korte strandwandeling bij Renesse tijdens onze vakantie in Burgh Haamstede. Met de rolstoel niet ideaal......

Struinroute Zaltbommel - Varik

Afstand: 34.0 - Gewandeld op: 2014-06-06 - Gelderland

Deze route is één van de struinroutes langs de Waal vanaf de site rivierenland.nl. Het is Traject D, van Zaltbommen naar Varik. Het is een mooie route langs de waal. De route kan vrijwel geheel over verharde paden gelopen worden, voor een gemakkelijke wandeling, maar er kan ook gekozen worden voor struinpaden. Hier en daar is het aangegeven met bordjes, maar ik verwacht dat we...

Wandeling Ouddorp

Afstand: 20.8 - Gewandeld op: 2013-07-20 - Zuid-Holland

Tijdens een weekendje Ouddorp op Bungalowpark Toppershoedje heb ik deze wandeling gemaakt. Op de site van GPS Walking is meer informatie te vinden over deze route....

Coepelduynen

Afstand: 13.3 - Gewandeld op: 2012-10-21 - Zuid-Holland

Deze wandeling gaat door de Coepelduynen. Dit zijn de duinen tussen Katwijk en Noordwijk. In de herfst en winter zijn die vrij toegankelijk. In het voorjaar en zomer niet. De route gaat vanaf Recreatiecentrum De Noordduinen door de duinen heen naar Noordwijk. En weer langs het strand terug....

Berkheide

Afstand: 16.8 - Gewandeld op: 2012-10-19 - Zuid-Holland

Tijdens onze herfstvakantie in Katwijk heb ik deze route gelopen. Ik ben gestart op ons vakantiepark Noordduinen, maar de route start officieel bij de Vuurbaak, de vuurtoren van Katwijk. Op de site van katwijk.nl is een folder te downloaden met meer informatie over deze route. De route volgt de roodwitte wandeling van het Hollands Kustpad vanaf de Vuurbaak door de duinen tot de koffietent en gaat ...

Wandeling De Slufter en Muy

Afstand: 13.3 - Gewandeld op: 2011-07-07 - Noord-Holland

Nog een wandeling tijdens de vakantie op Texel. Deze route gaat vanaf het strand bij De Koog richting De Slufter en De Muy....

Oerd en De Hon

Afstand: 26.9 - Gewandeld op: 2010-07-29 - Friesland

Voor deze wandeling heb ik de auto geparkeerd in Buren. Eerst ben ik door de duinen en langs de kant van de Waddenzee helemaal naar het einde van Ameland gelopen. Vervolgens langs het Noordzeestrand en ook nog een stukje door de duinen weer terug naar Ameland. Voor wie van rust, ruimte, eenzaamheid, zee, strand en natuur houdt is deze wandeling een echte aanrader....

Lange Duinen

Afstand: 13.4 - Gewandeld op: 2010-07-25 - Friesland

Deze wandeling hebben we gemaakt tijdens onze vakantie op Ameland. Beginpunt en start zijn in dit geval bij vakantie- en zorgboerderij 'De Lange Dunen'. Er is hier geen openbare parkeergelegenheid, maar er zijn genoeg mogelijkheden om de route vanaf een ander punt te starten. De route gaat bijna geheel over fietspaden, dus ook met de fiets en rolstoel is de route goed te doen....

Seetingsnollen

Afstand: 6.5 - Gewandeld op: 2008-04-30 - Noord-Holland

Op de parkeerplaats bij het strand, vlad bij Ecomare, begint deze wandeling. Er is een route die aangegeven is met paaltjes, maar we zijn daar wat van afgeweken en zijn meer langs het strand gegaan. Samen met mijn dochter Rebecca heb ik deze route gelopen. Bij het dorpje De Koog zijn we het strand weer afgegaan. Door een strook bos en door het duingebied zijn we weer terug gelopen....

De Manteling

Afstand: 11.0 - Gewandeld op: 2007-08-23 - Zeeland

Deze wandeling, op de laatste dag van de vakantie liep ik met mijn oudste dochter Gerianne. Het gaat door de duinen van natuurgebied de Manteling naar Domburg. Op het verste punt is een hoge duin met een mooi uitzicht over de omgeving. Via het strand zijn we weer teruggelopen naar Bos en Duin, waar deze wandeling dan ook begint. Parkeren kan op de parkeerplaats bij het strand (€ 4,00 per dag)....

Oranjezon

Afstand: 21.7 - Gewandeld op: 2007-08-22 - Zeeland

Vandaag was een winderige dag, zoals ook op de foto 's wel terug te zien is. Ook deze route vertrekt vanaf park Bos en Duin in Oostkapelle. Er kan hier niet geparkeerd worden. Dat kan wel op een parkeerplaats bij het strand (ca. € 4,00 per dag). Na een paar km strand gaat het de duinen in, waar ik een stuk over het natuurgebied Oranjezon gelopen heb. Toegang is 1 euro, (kaartje uit automaat) ...

Strandwandeling Oostkapelle

Afstand: 7.8 - Gewandeld op: 2007-08-18 - Zeeland

Deze wandeling is gemaakt tijdens een weekje vakantie in Oostkapelle, Zeeland. De route zoals die hier staat vertrekt vanuit vakantiepark Bos en Duin, maar vlakbij is ook een parkeerplaats waar de auto voor ca. € 4,00 per dag geparkeerd kan worden. Eerst gaat het door bos en duinen. Vervolgens gaat het een stuk over het strand en dan weer door de duinen terug....

Hoek van Holland

Afstand: 6.9 - Gewandeld op: 2007-04-08 - Zuid-Holland

Dit keer een 'gewone' strandwandeling. De start is bij een parkeerplaats aan de Helmweg. Via een pad naar de duinen naar het strand. Vervolgens gaat het langs het strand naar de wandelpier langs de Nieuwe Waterweg. Vanaf de pier zijn we via een strandtent, voor een ijsje weer langs het strand teruggegaan naar de auto....

Muiderbergroute

Afstand: 10.0 - Gewandeld op: 2007-03-11 - Noord-Holland

De Muiderbergroute begint op de Brink in Muiderberg. Via de oude zeedijk - een zachte grasdijk - gaat de route naar Muiden, langs het Muiderslot. Onderweg weidse uitzichten over het IJmeer en over groen polderland. De terugweg gaat over een graskade van de uitwatering van het Naardermeer. De route is aangegeven met 6-kantige ANWB-bordjes en is dus ook zonder GPS te volgen. (Honden niet toegestaan)...

Duin en Kruidberg

Afstand: 13.9 - Gewandeld op: 2007-03-04 - Noord-Holland

Landgoed Duin en Kruidberg is onderdeel van het Nationaal Park Zuid-Kennemerland en is van Natuurmonumenten. De wandeling begint op de parkeerplaats bij Station Sandpoort-Noord. Via het duingebied kom je op het verste punt bij het strand en de zee uit....

Duin- en strandwandeling Berkheide

Afstand: 9.0 - Gewandeld op: 2006-07-09 - Zuid-Holland

Deze wandeling begint op de parkeerplaats voor Hotel Duinoord aan de Wassenaarse Slag. De route gaat via het Laarzenpad, door de duinen, langs de Atlantikwall om daarna via het strand weer terug te keren. Deze route is iets aangepast op de versie die ik in 2004 heb gelopen....

Waalsdorpervlakte

Afstand: 14.5 - Gewandeld op: 2005-05-06 - Zuid-Holland

Een tijdje terug had ik de route Waalsdorpervlakte gevonden. Doordat het eergisteren Dodenherdenking was, lagen de kransen en bloemen er nog bij het monument.. De route loopt via het monument naar Meijendel om daarna via het strand en vervolgens langs de watertoren weer te eindigen bij het startpunt, het TNO gebouw....